Sanningen

Sanningen

I går natt fick jag sanningen, jag pratade med en flummig X i telefon. Vet ni vad jag hatar, jag hatar alla hans ursäkter för varför han låter så konstig i telefon när vi pratar. Har hört allt från att han är bakis till att han har feber. JAG VET JU VARFÖR HAN LÅTER SÅ, varför inte bara erkänna sitt missöde?

Hur som helst är jag hur paff som helst att han ens svarar när jag ringer för det har ju inte passat annars. Han sa att han inte är en person som kan leva efter samhällets lagar och regler, han vill inte ha ett svensson liv, han vill kunna röka på när han känner för det, göra saker och leva fritt, han vill ha ett fritt liv..Han sa att tjejen han är med nu tillåter honom det och förstår honom till 100 % medans jag som känt honom i 3 år bara känner honom till 20 %. Men sanningen är det (i min lilla hjärna i allafall) Att jag är för normal, jag lever ett stadigt familjeliv, jag har barn, jag har jobb, jag går på möten och föräldrarkvällar. I mitt liv finns det inte utrymme för droger alls, därför passar jag inte honom.

Allt hans snack om att jag är kontrollerande börjar bli uttjatat för sanningen är det att jag må ha varit kontrollerande men bara pga att han inte skulle hamna i fel umgänge och hamna där han nu hamnat i dag!! Så är det, den nakna verkliga sanningen.
Är trött på hans jämförelser, trött på att hans ursäkter, trött på svek och trött på hans dåsiga sätt...

X säger att jag inte känner honom men detta är min bild av honom:
Han är en människa som inte alltid haft det lätt under sin uppväxt. Han har känt sig utanför men inte på ett mobbat sätt utan för att han känt sig annorlunda. X sökte sig till droger när han kände att samhället inte längre kunde tillfredställa hans behov.
I ett rent tillstånd är X en sprudlande glad och lite knasig/korkad person. Han är glad och får andra att skratta lätt. Han är rastlös & älskar sin musik. Han är en person som önskar att han kunde leva ett normalt liv men känner inte att han passar in som en svensson. X älskar barn och skulle göra vad som helst för att ha ett eget. Dock är han långt ifrån redo för det ansvaret.
När X inte är ren vill han gärna leva ett "rasta fari! liv, han önskar att det var lagligt att röka på. Han önskar att det inte fanns nått som heter ansvar och räkningar. Han vill inte jobba utan önskar att det fanns ett annat sätt att tjäna stora pengar. I hans värld är det inge fel med att röka på vare sig man har familj eller ej, så länge man sköter det sociala (vilket han inte kan) Kärleken för honom är antingen allt eller inget..Antingen överöser han en med kärlek eller så skiter han i den. När X inte längre blir utmanad, inte längre får kickar i livet så tröttnat han fort och tycker att livet är tråkigt och vardagligt. Han har extremt svårt att se sina egna brister utan skuller gärna allt som går fel på folk runt om honom. När en person tycker att han gjort nått fel är personen utdömd och inte längre bra i hans ögon.
X är en person som saknar empati för människor, han hatar samhället och människorna som inte tycker som han...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du är helt normal! X vet inte vad han förlorar...

Kämpa på tjejen!

(hoppas jag inte springer på X)

2009-06-22 @ 14:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0