Kuratorn!

Nu har jag kommit hem från kuratorn, gick dit med ostadiga ben och illamående. På nått sätt skulle det bli skönt att få prata om detta med någon men samtidigt så är det jobbigt att upprepa allt som hänt gång på gång. Hon lyssnade varmhjärtat på mig men insåg snabbt att detta var utanför hennes område och mycket mera invecklat än vad hon trodde så hon fixade en tid åt mig på kvinnojouren nästa vecka. Jag behövde inte ens berätta för dom i telefon hur allt var utan dom förstod och sa att allt kommer att bli bra. Ett nytt datum att längta efter och det ska bli så skönt att bli förstådd.

Hon frågade om jag blivit hotad och om jag var rätt & berättade att kvinnor upplever ofta att den psykiska misshandeln är värre än den fysiska. Jag talade om att han aldrig rört mig, slagit mig utan att det som är svårast just nu är det psykiska. All ångest, sömnproblemen, ja allt igentligen.

Kan ni tänka er att jag inte sovit i sängen en ända gång sedan i Januari, klarar det inte! Första tiden sov jag på soffan och nu släpar jag fram en madrass och sover på vardagsrumsgolvet. Visst är jag less på det men de känns så hemskt att krypa ner i sängen där vi brukade ligga, ligga och kramas, älska, prata..och nu är det bara en tom kall plats, en hemsk plats för mig just nu.

Jag är så fast i fel tankebanor just nu och mitt medberoende är svårt att hantera//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0