Jag ger upp!

Gjorde ett tappert försök att ringa honom på mobilen, han svarade. VARFÖR SKA JAG RINGA HONOM? Hans känslor har svalnat mera och han vet inte om han vill lappa i hop detta pga mitt beteende? Vilket beteende? Ingenting är bra nog, inget duger. Jag bryter sönder och samman nu..
Han vill inte försöka när jag håller på? Hur håller jag på? Gud jag vet inte vad jag ska göra...Jag bad honom att bara säga att han inte älskade oss och inte ville vara med oss, men han sa bara att han inte ville säga det för att han inte visste..VAD HAR JAG GJORT HONOM?

Jag orkar inte, kan jag inte bara få vara lycklig? Jag kan inte drömma om ett liv utan honom, han är min man, tills döden skiljer oss åt..de var ju så vi sa i kyrkan!!

Åkte omkring med mamma och pappa i bilen i dag och helt plötsligt fick jag bara en känsla av att jag ville kasta mig ur bilen mitt i farten...Det gör så ont det gör så ont det gör så ont....

Vad är det för fel på mig? Vad gör jag som är så fel? Varför säger han sånna saker? VARFÖR?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej,

Jag lider med dig. Har gått igenom liknande känslor med min man som idag är nykter alkoholist och narkoman.

Mitt råd till dig, om du bor i sthlm så kom på ett Co-anon möte.

Läs om Co-anon på www. co-anon.se

om du bor någon annan stans i landet prova att gå påett Al-anon möte.

12- stegsprogrammet och dess "filosofi" har hjälpt mig ur mitt tidigare medberoende.

Lycka till med allt!

2009-03-26 @ 16:49:17
Postat av: Mandy

Hej C!

Jätte bra att du började blogga!

Men visst var de du som skrev en kommentar förut också?

Jag ser att Lisa har skrivit till dig, misstänker att de är hon som fick mig att börja gå till Co-anon. Det har hjälpt mig en bra bit på vägen. Det var då som jag första gången förstod att jag inte är själv. Innan har jag känt mig så ensam och att jag är den enda som har valt att stanna kvar med en missbrukare och hela tiden känt mig attakerad och att folk inte förstår varför man kämpar.

Men i ditt fall är de ju annorlunda nu. Jag vet inte om jag kan ge nå bra tips när jag inte känner någon av er eller situationen. Men de bästa kanske är att låta honom vara ett tag. Låt honom sakna dig. Något som jag har lärt mig av M's missbruk är att man måste tillfriskna på egenhand. Och likasom missbruk blir nykterheten en personlighetsförändring på en människa. Låt honom bli frisk för att sen lyssna på vad han säger.

Men var stark och kämpa på!



Kramar!

2009-03-26 @ 20:50:33
URL: http://mandys-truth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0